Read Alcântara by Jean-Marie Blas de Roblès Free Online


Ebook Alcântara by Jean-Marie Blas de Roblès read! Book Title: Alcântara
The author of the book: Jean-Marie Blas de Roblès
Language: English
Format files: PDF
The size of the: 7.27 MB
ISBN 13: No data
Edition: Frassinelli
Date of issue: 2009
ISBN: No data

Read full description of the books:

Eléazard von Wogau, eroe inquieto di questa incredibile foresta di storie, è stato mandato dal suo giornale come corrispondente a Alcântara, l'ultimo avamposto del Nordeste brasiliano. Dove un giorno riceve un affascinante manoscritto, biografia inedita di un famoso gesuita del Seicento. Comincia così una ricerca a cavallo tra verità e finzione, destinata ad avere ripercussioni sorprendenti anche sulla sua vita privata. Quasi che il viaggio straordinario nell'universo di Athanasius Kircher si rispecchiasse nelle vicende di personaggi che fanno a gara per dare senso a un mondo forsennato e patetico: Elaine, archeologa in missione improbabile nella giungla del Mato Grosso, Moéma, studentessa alla deriva, o ancora Nelson, ragazzino fragile delle favelas di Pirambú che sniffa il piombo fuso della vendetta. Siamo in Brasile, il Paese degli eccessi. Siamo anche nella terra incognita di un romanzo-fiume, nel quale ogni parte si apre con un capitolo della biografia di Kircher, "il maestro delle cento arti", genio barocco, antenato dell'egittologia e della vulcanologia, inventore del microscopio e della lanterna magica.

Read Ebooks by Jean-Marie Blas de Roblès



Read information about the author

Ebook Alcântara read Online! Jean-Marie Blas de Roblès is a French writer, poet, philosopher and archaeologist. In 2008 he won the Prix Médicis for his novel "Là où les tigres sont chez eux".
Born in 1954 in Sidi Bel Abbes, he repatriated to France with his parents after the independence of Algeria, he spent his adolescence in Provence, in the Var. He then studied philosophy at the Sorbonne and history at the College de France.
After graduating, he taught French literature in Brazil (1981-1982), China (1983-1984) and then in Sicily, and Taiwan.
From 1986 he became a member of the French Archaeological Mission in Libya and participates each summer for underwater excavations of Apollonia of Cyrene, Leptis Magna and Sabratha in Tripoli.
Since 1996, he devoted himself exclusively to writing.


Ebooks PDF Epub



Add a comment to Alcântara




Read EBOOK Alcântara by Jean-Marie Blas de Roblès Online free

Download PDF: alcntara.pdf Alcântara PDF